E-biznes - jak odnieść sukces?

E-biznes – jak odnieść sukces?

W Internecie nowe firmy pojawiają się jak grzyby po deszczu. Duża konkurencja sprawia, że coraz trudniej dotrzeć z ofertą do klientów. Istnieją jednak sposoby, które, nawet pomimo skromnego budżetu, mogą pomóc zaistnieć w świadomości potencjalnych odbiorców. Niektóre z nich postaramy się przedstawić poniżej.

Prowadząc biznes w sieci, nie da się chyba nie wiedzieć, czym jest pozycjonowanie stron internetowych. Bez niego nawet z wyjątkowo dobrym produktem nie  przebijemy się przez strony konkurencyjne na pierwszą stronę wyników wyszukiwania.  Jeśli jednak odpowiednio dobierzmy frazy kluczowe, może okazać się, że strona poszybuje w górę na frazy niszowe.

Czym jest long tail?

Dość powszechnie spotykanym błędem jest próba pozycjonowania na oblegane, a przez to trudne frazy.  Zamiast tego zdecydowanie lepszą opcją jest wyszukanie słów kluczowych z długiego ogona.  Frazy składające się z dwóch, trzech, a niekiedy nawet pięciu i więcej słów, choć są wpisywane znacznie rzadziej przez Internautów, są też lepiej dopasowane.

Pozycjonując się na frazy z długiego ogona, ponosimy z racji tych działań niższe koszty i zyskujemy większą pewność, że klienci trafią na naszą stronę.

Taśmy z nadrukiem

Wysyłka towarów na odległość wymaga zastosowania solidnej taśmy klejącej, która dobrze zabezpieczy przedmiot na czas wysyłki. Paczka powinna zostać zaklejona w taki sposób, by nie uległa przypadkowemu otwarciu w trakcie transportu. Można ją jednak wykorzystać także w innym celu. Taśmy z nadrukiem, powszechnie stosowane między innymi w branży e-commerce, mogą też służyć jako nośnik reklamowy. Umieszcza się na nich logo firmy, adres strony www lub dane teleadresowe.

Taśmy  z nadrukiem mogą być skuteczną formą reklamy. Dotyczy to zwłaszcza tych firm, które opierają swoją działalność na wysyłce towarów. Co więcej, pomagają też w budowaniu świadomości marki wśród klientów. Identyfikacja przesyłek dzięki zamieszczonym na taśmie informacjom  jest świadectwem profesjonalizmu firmy.

Postaw na klienta

Walczyć o klienta można na różne sposoby. Często słyszy się o tym, że warto znaleźć USP (unique selling point) swojego produktu, dzięki czemu będzie się można wyróżnić na tle konkurencji. Istotna jest również profesjonalna i miła obsługa klienta. E-sklep, który utrzymuje dobre relacje z kupującymi, zarówno na etapie sprzedaży towaru, jak i ewentualnych zwrotów i reklamacji zyskuje więcej, niż można by się spodziewać. Klienci zachęceni przyjazną i otwartą postawą sprzedawcy chętnie powrócą do takiego sklepu w przyszłości.

Strona internetowa

Ogromny wpływ na ilość sprzedanych produktów ma też wygląd strony. Warto zadbać o to, by była przejrzysta, estetyczna i intuicyjna w obsłudze. Nie może się też długo wczytywać, ponieważ zniechęceni tym klienci zrezygnują z jej odwiedzania i przejdą do konkurencji. Optymalizacja strony internetowej jest jednym z kluczowych czynników, który pomaga też w pozycjonowaniu strony.

Prowadzenie biznesu w Internecie nie zawsze jest łatwe. Rosnąca konkurencja i zmieniające się algorytmy Google wymuszają na przedsiębiorcach poszukiwanie nowych sposobów zaistnienia w sieci i dotarcia z ofertą do klientów. Liczy się każdy skuteczny sposób na reklamę. Zarówno ten, który może zostać przeprowadzony w sieci, jak i poza nią. Jeśli dołożymy do tego dobrej jakości produkt i rzetelną obsługę klienta to jest duża szansa na to, że zapadniemy kupującym w pamięć jako sklep godny polecenia. Budowanie świadomości marki pomoże z kolei w zdobyciu lojalnych, powracających klientów.

Ocena

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge